Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Πατατόπιτα ...

μια χορταστική πίτα που από μόνη της αποτελεί ένα γεύμα ή ένα snack
Protected by Copyscape Online Plagiarism Detection

Asterati Kouzina




Υλικά:
Για το φύλλο:
4 φλ. τσαγιού αλεύρι γ.ο.χ.
1 σφηνάκι ελαιόλαδο
ξύδι 2 κ.σ.
αλάτι 1 κ.γλ.
χλιαρό νερό 1 φλ. τσαγιού
νισεστέ για το άνοιγμα του φύλλου
Για την γέμιση:
6 μέτριες πατάτες
τυρί φέτα 2 φλ. τσαγιού τριμμένη (με τα χέρια)
διάφορα τριμμένα τυριά 2 φλ. τσαγιού
μισό φλ. τσαγιού ελαιόλαδο
3 αυγά & 1 για την επικάλυψη της πίτας (σύνολο 4)
1 φλ. τσαγιού φρέσκο γάλα
θυμάρι
δυόσμο
αλάτι
πιπέρι

Τι κάνουμε:
Καθαρίζουμε τις πατάτες και τις βάζουμε σε μπόλικο νερό σε μια κατσαρόλα να βράσουν (να μαλακώσουν)

Όσο βράζουν οι πατάτες, φτιάχνουμε το φύλλο.
Βάζουμε σε λεκάνη τα υλικά για το φύλλο και ζυμώνουμε να γίνει μια μαλακή και εύπλαστη ζύμη. Σκεπάζουμε με μια πετσέτα και αφήνουμε στην άκρη

Αφού βράσουν οι πατάτες (δοκιμάζετε με ένα πηρούνι εάν τρυπιούνται) τις στραγγίζετε σε ένα σουρωτήρι και τις αφήνετε να κρυώσουν

Αφού κρυώσουν τις βάζουμε σε λεκάνη και τις λιώνουμε

Τώρα σε μια άλλη λεκάνη βάζουμε τα 3 αυγά και τα χτυπάμε ελαφρά. Προσθέτουμε και το μισό φλ. τσαγιού γάλα και ανακατεύουμε.

Βάζετε το τυρί φέτα, τα διάφορα τριμμένα τυριά, το ελαιόλαδο, το θυμάρι, τον δυόσμο, αλάτι και πιπέρι. Ρίχνετε αυτό το μείγμα στις λιωμένες πατάτες και ανακατεύετε

Παίρνετε το ζυμάρι και το χωρίζετε σε 2 μπάλες (η μία λίγο μεγαλύτερη από την άλλη για το κάτω φύλλο)

Παίρνετε τη μεγαλύτερη μπάλα ζύμης, ρίχνετε λίγο νισεστέ στην επιφάνεια που θα το ανοίξετε και ανοίγετε φύλλο μεγαλύτερο από το ταψί (40Χ27 χρησιμοποίησα πυρέξ) όχι πολύ λεπτό το φύλλο.
Το στρώνετε στο ταψί, το οποίο έχετε αλείψει με λίγο λάδι

Ρίχνετε την γέμιση και την στρώνετε σε όλο το ταψί.

Ανοίγετε το 2ο φύλλο (σε μέγεθος όσο είναι το ταψί) και το στρώνετε επάνω στην πίτα

Κόβετε το περισσεύουμενο φύλλο από τα χείλος του ταψιού και κλείνετε γύρω-γύρω την πίτα κάνοντας κόθρο. Την χαράζετε σε κομμάτια (όχι μέχρι κάτω)

Σε ένα μπωλ χτυπάτε το ένα αυγό και το υπόλοιπο γάλα και περιλούζετε την πίτα


Ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς με αντιστάσεις πάνω κάτω στην κάτω σχάρα του φούρνου για περίπου 1 ώρα.

Αφού ψηθεί την βγάζετε από τον φούρνο, την αφήνετε να ψιλοκρυώσει και μετά κόβετε τα χαραγμένα κομμάτια μέχρι κάτω.

Τα υπόλοιπα τα γνωρίζετε ..... βγάζετε ένα κομμάτι σε πιάτο και .............. απολαμβάνετε!!!
Asterati Kouzina

Καλή σας επιτυχία!!!
Print

36 σχόλια:

  1. Aστεράκι,παίρνω κομματάκι να συνοδέψω το μεσημεριανό μου.
    Πρωτόγνωρη αυτή η πίτα,εύκολη και νιμίζω και νόστιμη,αφού όλα τα υλικά αγαπημένα.
    Για το φύλλο χαίρομαι,είναι στα μέτρα μου-ένα πάνω ένα κάτω,το καλυτερότερό μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η πατατόπιτά σου από μόνη της αποτελεί ένα θαύμα! Όχι απλά ένα σνακ κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. kalispera!
    pentanostimi fenete!sinxaritiria asteri!
    filia pola!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η γνωστή Εμμανουέλα3 Μαρτίου 2011 στις 2:39 μ.μ.

    Λοιπόν άκου πως έχει το πράμα. Πέρνεις παραμάσχαλα το ταψί (ολόκληρο), μπαίνεις σε ενα ταξί και έρχεσαι χωρίς καμία στάση στο σπίτι μου. Ανεβαίνεις στον 5ο, το αφήνεις και ξαναγυρνάς στο σπιτάκι σου. Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΤΕΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ!!!
    ΠΗΡΑ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΑΚΙ...ΘΑ ΔΕΙΣ ΟΤΙ ΛΕΙΠΕΙ...ΧΑΧΑΧΑ!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να πάρω και εγώ πριν εξαφανιστεί!Οτιδήποτε πατατοειδές μας αρέσει, πόσο μάλλον η πιτούλα σου με το ωραίο φυλλαράκι!!!
    Το κόλπο με το γάλα και το αβγό δεν κάνει το φύλλο πιο σφολιατοειδές??? Τέλειο θα είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ πατατόπιτα! Τα υλικά της είναι απλά και μάλιστα από αυτά που πάντα βρίσκονται στην κουζίνα μας...οπότε....έφτασε η ώρα!!
    Καλό μεσημέρι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ωραία η πίτα!με υλικά που πάντα έχουμε σπίτι!ευχαριστούμε,,,θα την τιμησουμε.....
    καλο απογευμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. This really looks delicious. I hope you have a great day. Blessings...Mary

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Την γωνίτσα που λείπει μην την ψαχνεις, εγώ την πήρα;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φοβερά γευστική και απίστευτα απολαυστική!!!!!!
    Φιλιά
    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαρία μου τα δείχνεις τόσο ωραία και ζωντανά που άπλωσα το χέρι να πάρω ένα κομμάτι αλλά έσπασα το χέρι μου! Περίεργο γιατί όλο μου το σπίτ μυρίζει πατατόπιτα....Μήπως είσαι κάπου εδώ κοντά;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ λαχταριστή! Έμεινε κανένα κομματάκι; Ας μην είναι γωνίτσα δεν πειράζει:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο μάστερ της πίτας είσαι αστεράκι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Απλά υλικά και γίνεται πιτούλα θαύμα.
    Για όλες τις ώρες και για μεγάλες πείνες.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ωραία, άλλη μια αμαρτωλή πίτα, ότι πρέπει πριν τη νηστεία!
    Φιλιά, καλό τριήμερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγώ αυτό που ζηλεύω είναι την απόλυτη ευχέρειά σου στο ν' ανοίγεις φύλλο ανά πάσα στιγμή.
    Υποκλίνομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έχει έρθει μία νόστιμη και καλή οσμή στο σπίτι μου... Έχεις και ένα κομμάτι για μένα;


    Φιλιά, πολλά φιλιά και αγκαλιές με αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΚΑΛΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΑΣΤΕΡΙ ΜΟΥ!!
    ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ!!
    Η ΠΙΤΑ ΣΟΥ ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΗ!!!
    ΦΙΛΙΑΑΑΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Παναγίτσα μου βραδιάτικα...πάει η μύτη,έσπασε...
    στα αμέσως υπ' όψιν...
    καλή Αποκριά φιλενάδα...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ωραιότατη! Νομίζω είχες καιρό να κάνεις πιττούλα Μαράκι! Γεια στα χεράκια σου! Α, να μην ξεχάσω, το δωράκι θα το στείλω από την Τρίτη, δυστυχώς δεν πρόλαβα αυτή τη βδομάδα :(((
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αχ πιτου μου εσύ!
    Μου αρέσουν οι πατάτες σε όποια μορφή κι έτσι ακόμη καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. πωπωπω οι 2 τελευταίες συνταγές σου με αφήνουν με σάλια :%

    Καλή Σαρακοστή!
    χχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Είχες δεν είχες, σε πίτα το πήγες πάλι! Καλή σαρακοστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλά, υπέροχη φαίνεται η πατατόπιτα!!! Να είχα τώρα ένα κομμάτι... με τις πίτες γίνομαι πάντα λαίμαργη αλλά, Μαρία μου, είναι λαχταριστή! Γεια στα χέρια σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εμένα πώς μου ξέφυγε η πατατόπιτα??? Κι ύστερα από τόσες μέρες... σιγά μην έχει περισσέψει τίποτα... ούτε ψίχουλο! Σνιφ! :(( Τι να κάνω; Είχα μέρες να μπω... Νηστική λοιπόν...
    Αστέριιι, Φτάνει τόσο που κλάφτηκα, ή να πω κι άλλα μπας και την ξαναφτιάξεις; :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Θα γίνω πάλι γραφική, όταν μπαίνω και βλέπω της πίτες σου απορώ γιατί να μην σε έχω κοντά μου ??
    Όπως πάντα άψογη!
    Φιλάκια Αστεράκι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ελα! σου εχω σαββατιατικη εκπληξη στο μπλογκ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. τελεια ιδεα για πιτουλα .... θα την δοκιμασω μες τη βδομαδα !! οποτε θα σου ερθω και με περισοτερες εντυπωσεις !! παντως σε ευχαριστω οι συνταγες σου ειναι τελεις ....!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να πω .... σήμερα με τα τόσα καλά σου σχόλια, έχω φουσκώσει σαν το παγώνι χεχεχε Περιμένω λοιπόν να την φτιάξεις :)

      Διαγραφή
  31. φτιαχνω εδω και καιρο της συνταγες σου , της αποθηκευω . και σημερα βρηκα χρονο να σε ευχαριστησω που μας της παραθετης και μας βοηθαςνα γινουμε καλυτερες!! ειναι πολυ ομορφο να βλεπεις αδεια πιατα, και ευχαριστημενα βλεματα , και πανω απο ολα να βλεπεις τα κοριτσακια σου να τρωνε οτι φτιαχνεις αλλα και τον αντρα σου να τον ακους να σου λεει μπραβο " αγαπη μου " πολυ ωραια τα φαγητα σου !! νομιζω πως αξιζει να σου δωσω και εγω με την σειρα μου το δικο μου ΜΠΡΑΒΟ οσο γραφικη και να φαινομαι Σε ευχαριστω ...!:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΧΙΛΙΑ ευχαριστώ!!!!!!!! χαίρομαι πάρα μα πάρα πολύ!!!! έχω βέβαια παραμελήσει το blog μου, όχι ότι δεν μαγειρεύω κάθε μέρα .... νηστικοί δεν μένουμε χεχεχε
      Όντως είναι πολύ όμορφο να βλέπεις τα πιάτα να αδειάζουν και να είναι ευχαριστημένοι.
      Σ'ευχαριστώ και πάλι πάρα πολύ!

      Διαγραφή
  32. τελεια η πιτουλα , μια νοστιμη και καταπληκτηκη πιτα !! την αποθυκευσα , !! μας αρεσε οικογενειακος!!! ευχαριστουμε !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αστεράτα σχόλια

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails